DRAGAN VARAGIĆ 24.OKTOBRA U ŠAPCU – ODRŽIVOST ONLINE MEDIJA

Održivost online medija je veoma važno pitanje koje se provlači poslednjig godina. Na tu temu, kao i na temu internet marketinga, razgovarali smo sa gospodinom Draganom Varagićem, jednim od najuticajnijih blogera sa naših prostora.

Dragan Varagić
Dragan Varagić

Kada ste počeli da se bavite internetom?

Dragan Varagić: Prvi kontakat sa internetom sam imao 1997. godine, a 1998. godine internet dolazi u Srbiju. Postoji jedna zanimljiva priča, zašto sam hteo da se bavim internet marketingom tada. Vrlo brzo sam shvatio da u to vreme ljudi nisu znali šta je to marketing.

Počeo sam sa izradom web sajtova, gde sam uz samu izradu sajta odrađivao i posao optimizacije a da ih nisam ni obaveštavao o tome, jer me svakako ne bi ni razumeli.

Posle nekog vremena jedan broj ljudi je počeo da razume tu marketingšku priču i sad smo se našli u drugom problemu da imate određeni i to ne mali broj ljudi koji misle da znaju nešto iz te oblasti a u suštini ne znaju ništa.

Problem je što mi živimo u vremenu gde je osnova prividnog znanja. Na Google-u ukucate pitanje i dobijete odgovor i onda ukucate opet deset takvih pitanja uzmete dva, tri tutorijala i odjednom ste vi postali Google i to je ono što je problem, problem je što ljudi misle da su gurui iz te oblasti, a u suštini, kako kaže Balašević:“ Šuplji su kao crkveno zvono“.

Online mediji

Dragan Varagić: Ta metodologija postoji u osnovi ne samo za medije, postoji generalno za svaku vrstu posla,  kada hoćete stvarno da imate poslovne rezultate mnogo bolje nego što imate, morate da počnete da razmišljate drugačije o poslu koji radite.

Šta to znači?

Dragan Varagić: Ljudi su u suštini jako zauzeti i non stop su u tom svom poslu to , to treba da se radi na takav i takav način i vrlo retko ko dolazi u situaciju da postavi pitanje: „A zašto ja uopšte ovo radim“? Znači, kad počnete da postavljate pitanje „Zašto“ e tada počinju ozbiljne stvari da se dešavaju.

Kako postati lider?

Dragan Varagić:  Ja imam tu sreću da u svom profesionalnom radu sve vreme imam kontakt sa veoma uspešnim kompanijama i vidim šta one rade i kako rade, a sa druge strane radim za firme koje su mnogo male, pa me zovu jer ne znaju dovoljno i nemaju dovoljno uspeha i onda vidimo veoma velike razlike kako rade uspešne firme jedan isti posao i kako rade te manje uspešne.

Ja praktično objašnjavam kako to izgleda u praksi i kako vi da dođete u situaciju da postanete lider u onome što radite što se tiče internet poslovanja.

Koliko mi zaostajemo za svetom, kada je internet marketing u pitanju?

Varagić: Zavisi. Što se tiče generalnog inerneta, it-e komerca, internet marketinga , ako se poredimo sa Hrvatskom, mi smo jedno tri godine iza Hrvatske, jedno pet, šest godina iza Mađarske, iza Rumunije smo isto tako četiri, pet godina, iza Engleske smo jedanaest godina, toliko smo i iza Amerike. Iza Nemačke smo jedno deset godina.

Vidi još: LAŽNE VESTI – DA LI SU ŠAPČANI IMUNI NA NJIH?

Ima li neka zemlja da je ispod nas?

Dragan Varagić: Pa, ima. Bosna i Hercegovina su jedno godinu, dve iza nas, interesantno sad sam bio u Albaniji, Albanci su jedno šest godina iza nas. Baš sam se neprijatno iznenadio, mislio sam da je manje. Ali generalno mi imamo određeni nivo, a evo iznad smo jedno godinu, dve dana i od Makedonije. Mi smo na dobrom putu od 2012-te, mi praktično živimo već šest godina u ozbiljnoj razvijenosti interneta u odnosu na naš razvoj posla generalno.

Dragan Varagić – 24.oktobra u u Biblioteci šabačkoj

Dragan Varagić: 24.oktobra u u Biblioteci šabačkoj od 10.00 do 14.00 časova održati besplatno predavanje na „Na klik do kupca“ koju organizuje Fondacija „Registar nacionalnog internet domena Srbije“ (RNIDS).

Đorđe Damnjanović

Komentari su zatvoreni.