JOGA – AKUMULATOR ZA HARMONIJU TELA

Postoji mnogo sportova koji se bave kondicijom tela, ali je manje onih koji “pune baterije” i na mentalnom, unutrašnjem nivou. Prema mnogima, ova druga stvar daleko je bitnija od prve. Jedan od takvih sportova je i istočnjačka veština joga. Nešto više o njoj, o treninzima, ali i uticaju na telo i psihu, reći će nam Tamara Vešić, instruktor joge, kojoj “Zora” gostuje u prostorijama Joga centra Šabac. Tamarini počeci datiraju još iz studentskih dana:

– Moj otac je sportista dugo godina, jogu je uveo u trening kroz knjigu Jasmine Puljo, koja je ovu veštinu donela u naše krajeve. Ja sam sve to posmatrala, a kako sam bila student veterine i bila prilično opterećena ispitima, krenula sam da tražim instruktora i joga mi je došla kao rasterećenje, tj. počela sam da je koristim kao jedan poseban vid relaksacije i rehabilitovanja energije, što duhovne, što fizičke.

2006., dve godine kasnije, Tamara završava i akademiju i od tada je zvanični instruktor. Joga centar Šabac postoji od 2008. godine, Tamara privremeno boravi u Americi, a za to vreme njene koleginice vode klub. Povratkom iz inostranstva, ponovo preuzima rukovodstvo.

Joga je drevna veština poreklom iz Indije, a Tamarina želja od samog početka je bila da je približi Šapčanima i na neki način demistifikuje.

-To je metoda položaja, za borbu protiv svakodnevnih izazova. Kroz nju se amortizuje stres, balansiraju se hormoni, dobija se fizička snaga. Drugim rečima, deluje sa više aspekata – objašnjava Tamara.

Postoji nekoliko vrsta joge, a ono što se radi na časovima su različiti fizički položaji sa ciljem da se dosegne i mentalni balanas. Da bi se osetili prvi pomaci, potrebna je maksimalna posvećenost i u proseku mesec dana vežbanja, dva puta nedeljno. Časovi traju u proseku sat i po, počinje se vežbama disanja koje su posebno važne zbog uspostavljanja unutrašnjeg mira, “učenja” organizma da pravilno udiše i izdiše vazduh. Tek kada se te uvodne vežbe prođu, počinje se sa vežbama pokreta, koje se uglavnom rade zatvorenih očiju, zbog fokusa na određeni deo tela koji se “radi”. Ipak, disajne vežbe prate čitav serijal položaja od početka do kraja (uzdah i izdah prate svaki pokret). Tamara tvrdi da ljudi mahom nepravilno dišu, odnosno “plitko” (koriste samo delove pluća), a treba naučiti tzv, “troslojno disanje” (disanje punim kapacitetom pluća).

-Serijal je prilagođen većini, ali ni u kom slučaju ne treba preterivati – čim se oseti bol, staje se. To je osnova što svako ko dođe na čas, prvo nauči.

Starosnih granica nema, kao ni rekvizita (ako se izuzmu strunjača i peškir). Polaznicima se posebno naglasi da se pre polaska na časove konsultuju sa svojim lekarom (potpisuje se poseban ugovor u joga centru, prema kome je obavezna poseta lekaru). Kada je režim ishrane u pitanju, postoje određena pravila koja treba poštovati: pred čas ne treba jesti obilne obroke u rasponu 3-5 sati, a pola sata nakon vežbanja u organizam se ne unosi ništa (čak ni voda).

Prema Tamarinim rečima, dodatno vežbanje kod kuće nije potrebno, dovoljna su vežbanja na časovima dva puta sedmično. Joga pomaže kod bolesti lokomotornog sistema (npr. diskus hernija), jer sve vežbe imaju terapeutska svojstva (jačanje leđa, stomaka i sl).

-Imala sam slučaj da je kod nas došla žena koja je trebala da bude operisana baš zbog diskus hernije, vežbala je i posle godinu dana, ne samo da je mogla da radni sve položaje bez problema, već joj je i otkazana operacija. Ne tvrdim da će svakom da pomogne na ovaj način ili u ovolikoj meri, ali se oseća poboljšanje u svakom slučaju, oseća se vitalnost – iskrena je instruktorka, koja dodaje i to da se na časovima prolaze vežbe za bukvalno sve: od nožnih prstiju do očnih kapaka.

Bez obzira što dolazi sa drugog verskog podneblja, joga nije religijski obojena, a prilagođena je našem podneblju. Njene vežbe pomažu u koncetraciji na poslu, studentima i učenicima kod učenja, to je svojevrsno “punjenje” baterija i spremanje za stresnu svakodnevicu.

Polaznika u centru ima oko 30, podeljenih u tri grupe. Preporuka dovodi najviše ljudi, kada se na sopstvenom telu oseti pomak, onda se dobre vesti lako šire. Tamara ima i svoju FB stranicu pod nazivom “Joga centar Šabac”, a gde se takođe može prijaviti i raspitati o svim informacijama vezanim za časove.

Međunarodni festival joge se održavao 5. i 6. avgusta prošle godine na Adi u Beogradu. Joga centar Šabac se takmičio u kategoriji grupnog izvođenja i osvojio zlatnu medalju za usklađenost pokreta. Članovi tima koji su doneli zlatnu medalju su: Zorica Šimić, Vera Savić, Milena Lapčević, Tanja Živanović, Vesna Đorđić, Ivana Popović, Kristina Runić, pod vođstvom instruktora Tamare Tomić. Najmlađi član Joga centra Šabac i predstavnik našeg grada Drina Tomić učestvovala je u predstavljanju Joge za decu sa instruktorkom (joge za decu) Marijanom Rodić i svojim drugarima. Joga centar Šabac je izabran od strane Joga saveza Srbije, jedinog zvaničnog saveza priznatog od strane Ministarstva sporta i omladine i Ministarstva zdravlja (među 53 članice) kao najbolji u ovoj godini (čemu svedoči i priznanje). Ovaj hram veštine podržavaju grad i Sporstski savez (koji je takođe ove godine dodelio priznanje za doprinos), a u toku letnjih meseci, na Starom gradu se održavaju besplatni časovi tri puta nedeljno: ponedeljak, sreda petak od 18.00 časova u julu, a u avgustu ponedeljak i sreda od 18.00h, a petak od 10.00h.

-Iskreno, nisam ni znala da postoje ova priznanja, jer sve što radim, radim iz čiste ljubavi i to je ono što mene pokreće. To želim da prenesem na ljude oko sebe – uz osmeh završava priču  Tamara, koja je prvo svoj, a zatim i živote desetina ljudi izbalansirala na pravi način (na oba nivoa, psihičkom i fizičkom), srećna što radi posao koji voli, a koji je utoliko lepši, što pomaže drugima.

Autor: Boško Živanović

Komentari su zatvoreni.